Contact


(+4)021.232.39.20

r.decubleoctagon.com.ro

Str. Smaranda Braescu , nr. 20P, sector 1, Bucuresti
Contact

OCTAGON detine o echipa de management de proiect, solida si experimentata, capabila sa ofere clientilor solutia tehnica optima pentru lucrari speciale de fundatie, incadrandu- se in bugetul stabilit in faza de proiectare.Echipamentele noastre performante pot executa lucrari geotehnice pentru cele mai complexe proiecte.

PERETI MULATI

Peretii mulati asigura etanseitatea, stabilitatea si sustinerea exacavatiilor adanci si pot indeplini rol de fundatie. Constructia lor poate fi realizata din beton armat. In cazurile in care indeplinesc rol de fundatie, peretii mulati se numesc barete. 

Aplicatii:

Constructia peretilor mulati este necesara in cadrul mai multor tipuri de constructii.

Peretii mulati sunt utilizati in special atunci cand este necesara obtinerea unor incinte etanse, cu adancime mare, iar suprasarcina laterala, generata de prezenta unor constructii in vecinatatea viitoarei cladiri, este mare. Aceste situatii sunt frecvente in zonele urbane, aglomerate, iar rolul peretilor mulati este de a asigura un sistem de sprijinire adecvat.

Cladirile cu mai multe subsoluri, utilizate in general pentru garaje si parcari subterane, sunt construite cu ajutorul peretilor mulati.

Peretii mulati pot fi prezenti si in constructia tunelurilor pentru metrou sau a pasajelor subterane.

Intrucat asigura etanseitate, peretii mulati pot fi executati si in cadrul constructiilor hidrotehnice, precum barajele.

Etapele executiei:

Constructia peretilor mulati incepe de la nivelul solului. Prima etapa consta in excavarea unei transei. Grosimea poate varia intre 40- 120 cm, iar adancimea poate fi cuprinsa intre 15- 60 m, in functie de caracteristicile proiectului tehnic.

In a doua etapa, o carcasa de armatura este introdusa in transee. In cea de a treia etapa, betonul este turnat prin coloana de betonare, iar panoul este umplut de jos in sus, prin procedeul contractor.

Pentru a preveni prabusirea peretilor, excavatia se executa sub protectia noroiului bentonitic. Acesta sustine peretii sapaturii, prin presiunea exercitata de greutatea specifica mare.

O tola de etansare din PVC este montata intre doua panouri adiacente. Tola este integrata in panouri, in timpul betonarii.

OCTAGON a executat pereti mulati in cadrul urmatoarelor proiecte:

  • Complexul rezidential Construdava
  • Cathedral Plaza
  • Cladire de birouri B.O.S. 
  • Imobil rezidential Primaverii 
  • Cladire de birouri UTI
  • Blue House Olympia
  • Complex rezidential Titeica 206- 208
  • Imobil rezidential Fundeni
  • Imobil rezidential Sevastopol 9
  • Floreasca City Center- Sky Tower
  • Cladire de birouri “Macedonia Square” 
  • Hermes Business Campus
  • Imobil rezidential Aleea Ramnicu Valcea
  • Green Gate.
ECRANE DE ETANSARE

Ecranele de etansare asigura o bariera impotriva patrunderii apei, numita si zid de intrerupere si sunt executate din amestec de noroi bentonitic si material de cimentare. Grosimea ecranelor poate fi cuprinsa intre 50 si 120 cm, iar adancimea variaza intre 15 si 60 m.

Aplicatii:

In general, ecranele de etansare se folosesc pentru etansarea barajelorgropilor ecologice sau a instalatiilor industriale, care pot contamina apa subterana.

Etapele executiei:

Ecranele de etansare se construiesc in acelasi mod in care se construiesc peretii mulati.

Prima etapa consta in excavarea unei transee. In majoritatea cazurilor, excavarea patrunde cca. 1 - 2 metri intr-un strat cu permeabilitate scazuta, precum cel de argila, pentru a asigura etanseitatea sub peretele final.

In urmatoarea etapa panoul este umput cu noroi autointaritor.

OCTAGON a construit ecrane de etansare in cadrul Complexului rezidential Titeica 206- 208, localizat in Bucuresti.

Sprijinirea excavatiei in cadrul acestui proiect rezidential,cu doua nivele de subsol, a fost  realizata printr-o combinatie de pereti mulati cu ecrane de etansare. Pe una dintre laturi, excavatia era la limita unei cladiri, avand subsolul realizat intr-o incinta de piloti secanti. Pe acea latura, peretele mulat a fost inlocuit cu un ecran de etansare din noroi autointaritor, realizata din ciment si bentonita.

PILOTI FORATI

Pilotii forati cu diametru mare, cuprins intre 60 si 200 cm, sunt coloane circulare din beton armat, construite in pamant, prin betonarea unor gauri forate. In functie de rolul pe care il indeplinesc intr-o constructie, pilotii forati se impart in trei categorii: secanti, tangenti sau independenti.

Aplicatii:

Pilotii asigura transmiterea incarcarilor mari ale structurii in adancime (fundare indirecta). Construiti in aliniament, cu ajutorul pilotilor tangenti, pilotii forati pot functiona ca sistem de sprijinire pentru o excavatie adanca, cu taluz vertical. Daca este necesara si asigurarea impemeabilitatii, se folosesc pilotii secanti.

In cazul peretilor construiti din piloti secanti, se poate recurge la armarea tuturor pilotilor, daca peretii sunt supusi la incarcari mari, care impun o rezistenta mare sau la armarea pilotilor secundari, daca peretii nu sunt supusi solicitarilor mari.

In functie de conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca peretele, pilotii forati pot fi realizati din material care asigura doar etanseitatea (amestec de noroi bentonitic si ciment) sau din beton simplu, care are o rezistenta mai ridicata.

Datorita multiplelor rosturi, peretele format din piloti secanti asigura o etanseitate mai slaba decat peretii mulati.

Etapele executiei:

Exista mai multe metode care pot fi utilizate pentru construirea pilotilor foratiSelectia lor depinde de caracteristicile solului, diametru si adancime. Cele mai uzuale metode de constructie sunt forarea pilotilor sub protectie de noroi bentonitic sau in tubaj de protectie.

Forarea sub protectia noroiului bentonitic creste productivitatea si permite executia la mare adancime a pilotilor cu diametru mare. Forajul se realizeaza folosind cupe/ snecuri adaptate solului. Stabilitatea forajului este mentinuta de noroiul bentonitic, care previne surparea laterala a gaurii si infiltrarea apei subterane.

La finalizarea forajului, noroiul bentonitic este denisipat. Urmeaza montarea carcasei de armatura si betonarea pilotilor de jos in sus, prin metoda contractor.

Proiecte:

OCTAGON a construit fundatia pasajului superior peste cale ferata din Otopeni (parte din soseaua de centura Bucuresti) cu ajutorul pilotilor forati de diametrul 200 cm si adancime de 23 m.

  • Cathedral Plaza
  • Cladire de birouri B.O.S
  • Cladire de birouri UTI
  • Blue House Olympia- link
  • Complex rezidential Maresal Averescu 159
  • Complex rezidential Pajistei
  • Imobil rezidential Pangratti
  • Imobil rezidential Elefterie
  • Complex rezidential Pajistei
  • Centrala Electrica 867 MW- OMV 
  • Centura Bucuresti- DN 7- DN 1 A
  • Cladire de birouri “Macedonia Square”

 

MICROPILOTI

Micropilotii sunt piloti cu diametru relativ mic, intre 115 si 350 mm.

Desi au un diametreu mic, micropilotii au o capacitate portanta semnificativa si pot fi utilizati pentru consolidarea fundatiilor existente, in zone cu inaltime constructiva redusa si acces limitat. Micropilotii pot fi, de asemenea, plasati in linie, formand un perete de sustinere.

Aplicatii:

  • fundatii de adancime in soluri in care nu se pot executa piloti conventionali;
  • fundari indirecte si ziduri de sprijin;
  • consolidari ale terenurilor slabe;
  • reabilitarea de constructii si fundatii;
  • crearea de incinte etanse in soluri permeabile;
  • stabilizarea taluzurilor;
  • sprijiniri temporare sau permanente pentru excavarea subsolurilor.

Etapele executiei:

Exista numeroase metode de forare a micropilotilor: foraj motopercutant, cu snec continuu etc.

Carcasa de armare de dimensiuni corespunzatoare este asezata in putul forat si micropilotii sunt pregatiti pentru injectare. Materialul pentru injectare este compus din apa, ciment si aditiv, amestecate intr-un mixer de mare viteza. Acest material este introdus in micropiloti prin injectie controlata cu pompa cu piston. Pe masura ce materialul este introdus, tubajul de protectie este eliminat.

Proiecte:

Pe centura Bucuresti, terasamentele pentru accesul catre podul peste calea ferata din Chitila sunt construite cu ziduri de sustinere. Fundatia lor este realizata dintr-un grup de micropiloti cu diametrul de 178 m (forajul), largit pana la 350 mm la a doua injectare.

 

INJECTII

Injectiile cu suspensie de ciment sunt folosite pentru a imbunatati conditiile solului, prin umplerea golurilor si crapaturilor existente, cu material injectat sub presiune.

Aplicatii:

Injectiile cu suspensie de ciment sunt utilizate in construirea barajelor si a tunelurilor, pentru a imbunatati conexiunea dintre structura si sol, a sigila excavatiile adanci si a imbunatati capacitatea portanta a bazei pilotilor forati.

Etapele executiei:

Forajul este realizat printr-o metoda aleasa in functie de caracteristicile solului. Injectia cu suspensie, realizata in general din apa, ciment si aditiv, este amestecata intr-un mixer de mare viteza.

Injectiile cu suspensie de ciment se realizeaza sub presiune mare controlata, folosind pakere pentru a controla zona injectata.

Cantitatea si presiunea materialului injectat sunt monitorizate permanent pentru a observa eficienta procedeului de injectie.

Proiecte:

  • Cathedral Plaza;
  • Centura Bucuresti DN 7- DN 1 A. 

 

PALPLANSE

Palplansele sunt elemente folosite pentru sprijinirea peretilor verticali ai unor sapaturi adanci, care coboara sub nivelul apelor freatice.

In general, prezenta palplanselor in cadrul unei constructii are un dublu rol: sprijinirea peretilor sapaturii si construirea unei incinte etanse, care sa nu permita infiltrarea apei. Prin conexiune, palplansele formeaza un ecran impermeabil.

Aplicatii:

Palplansele pot fi executate din lemn, metal sau beton armat. Cele mai uzuale sunt palplansele metalice.

Palplansele din metal sunt utilizate in cazul sapaturilor adanci, executate sub nivelul apelor freatice. Pot fi folosite atat cu caracter provizoriu, cat si cu caracter definitiv, recuperarea lor fiind usor de realizat. Dezavantajele constau in costul ridicat si in zgomotul si trepidatiile generate de baterea lor, care pot fi deranjante pentru riverani. Din acest motiv, utilizarea palplanselor metalice in cadrul cladirilor amplasate in zonele urbane, este limitata.

Etapele executiei:

Palplansele se infig in pamant, in pozitie verticala si sunt aliniate cu ajutorul unor ghidaje. 

Palplansele sunt prevazute cu chei pe lungime. Acestea se imbina pe chei, ceea ce asigura continuitatea structurii si o cvasi etanseitate. In cazul in care este necesar, se poate imbunatati etanseitatea incintei prin tratarea suplimentara a cheilor palplanselor.

Palplansele sunt batute si extrase cu ajutorul ciocanelor vibro- infigatoare.

Proiecte:

  • Centrala Electrica cu Ciclu Combinat 867 MW- OMV Petrom;
  • Pod peste raul Mures.

 

ANCORAJE

Ancorajele sunt elemente de sustinere, cu rol de preluare si transmitere a eforturilor in sol.

O ancora este compusa din toroane de otel, cimentate in foraj si are doua parti: zona de ancoraj (bulb) si lungimea libera. Ancorajul se realizeaza prin interactiunea bulbului cu solul, pentru a transfera sarcina.

Aplicatii:

Ancorajele se folosesc cel mai adesea pentru a sustine peretele de sprijinire al unei excavatii adanci. Pot avea caracter permanent sau temporar. Acestea din urma, dupa ce nu mai sunt necesare, fie se detensioneaza, fie se extrag.

Lucrarile de stabilizare a versantilor sau a unor masive de roci stancoase fisurate puternic, pot fi realizate cu ajutorul ancorajelor.

Nu este recomandata utilizarea ancorajelor in anumite categorii de terenuri: soluri sensibile la umezire, soluri maloase si soluri care contin materii organice.

Etapele constructiei:

Prima etapa consta in forare gaurii pentru instalare, la diametrul si lungimea specifica ancorajului. Urmeaza instalarea ancorei si realizarea injectiei cu suspensie cu ciment.

Injectia este realizata la presiune mare controlata, pentru a asigura o legatura puternica intre toronul metalic si sol, in timp ce lungimea libera a ancorei este protejata, astfel incat toronul sa ramana liber. 

Dupa intarirea pastei de ciment, ancorajul este tensionat conform specificatiilor.

Proiecte:

OCTAGON a executat ancoraje in cadrul proiectului Centura Bucuresti DN 7- DN 1 A.

 

CONSTRUCTIA TOP- DOWN

Constructia top-down este una dintre solutiile optime pentru cladirile cu multe subsoluri, care necesita excavatii de dimensiuni mari in plan. Metoda de constructie a fost adoptata la inceputul anilor '60, iar in prezent este utilizata, in general, pentru constructia cladirilor situate in zone urbane, aglomerate.

Etapele constructiei:

Nivele subterane sunt construite concomitent cu suprastructura. In prima faza sunt construiti peretii de sprijin (pereti mulati) si elementele portante, care vor sustine superstructura (piloti forati sau barete).

Pana la realizarea radierului, planseele subsolului sunt sustinute de coloane metalice incastrate in piloti. Acestea sunt construite in faza initiala a constructiei.

In urmatoarea faza se realizeaza o excavatie pana la nivelul planseului. Acesta se construieste pe pamant, pe un strat de beton de egalizare, utilizat pe post de cofraj. Planseul este prevazut cu goluri tehnologice. Dupa obtinerea unei rezistente convenabile, se continua excavarea sub planseu, prin golurile tehnologice, pana la nivelul urmatorului planseu, care se executa in sistem top- down.

Procedura este repetata pana la atingerea ultimului nivel subetarn. 

Simultan cu construirea subsolurilor se executa si suprastructura.

Avantajele si provocarile metodei de constructie top-down:

Un avantaj al acestei metode de constructie consta in faptul ca infrastructura si suprastructura pot fi construite concomitent, timpul de executie fiind redus seminificativ. Sustinerea excavatiei se realizeaza cu planseele subsolului in loc de sprijiniri temporare, ceea ce este avantajos din punct de vedere financiar.

Datorita rigiditatii sporite a planseelor, in comparatie cu cea a sprijinirilor temporare, deformatiile peretilor de sprijinire sunt mai mici, deci creste gradul de siguranta al excavatiei.

Constructia top- down poate prezenta si provocari pentru constructori, intrucat excavarea sub planseu este dificil de executat. 

Octagon a folosit metoda de constructie pentru proiectele:

  • Cathedral Plaza
  • Floreasca City Center – Sky Tower
  • Hermes Business Campus